Visszatért a sportos Peugeot 208 GTi – most már egy kis „e” betűvel az elején!


Kiemelkedően lényeges a megjelölés, mivel a kis hot hatch elektromos hajtással üzemel.

A Peugeot hivatalosan is bemutatta az új e-208 GTi-t, amely nem csupán a legendás GTi név újbóli felélesztését jelenti, hanem a francia autógyártó első tisztán elektromos sportmodelljének debütálását is. A Le Mans-i 24 órás verseny előtt felfedett hot hatch egy lenyűgöző 280 lóerős, 345 Nm nyomatékú villanymotort kapott, amely lehetővé teszi számára, hogy mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsuljon 0-ról 100 km/órára. Ez a teljesítmény 0,2 másodperccel felülmúlja az Alfa Romeo Junior Elettrica Veloce számadatait, amellyel egyébként közös műszaki alapokra épül.

Az 54 kWh kapacitású CATL akkumulátorral a jármű hivatalos hatótávolsága 350 km, míg a gyorstöltés során akár 100 kW-os teljesítményre is képes.

A formaterv a sportosságra helyezi a hangsúlyt: a 18 colos, perforált hatású felnik, a Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok (215/40 R18), a szélesebb kerékjáratok, és a 30 mm-rel leültetett karosszéria mind hozzájárulnak a figyelemfelkeltő megjelenéshez. Az elülső nyomtáv 56 mm-rel, míg a hátsó 27 mm-rel bővült, így a jármű dinamikusabb és stabilabb megjelenést kapott.

Az utastérben Alcantara, piros kárpit, új grafikájú műszerek és sportülések fogadják a vezetőt. A részlegesen önzáró differenciálmű és a GTi hagyományaihoz méltó menetteljesítmény alapján a Peugeot e-208 GTi igazi elektromos élményautónak ígérkezik a kisautók mezőnyében.

Related posts