Verstappen hatalmasat esett vissza a verseny végén, míg a McLaren csapata dupla örömben lehetett.


209 ezred - ennyi választotta el egymástól a két McLarent a Forma-1-es Spanyol Nagydíj időmérőjén . Hihetetlen, de annyira szorosak idén a kvalifikációk, hogy ez volt az eddigi legnagyobb különbség a pole pozíciót megszerző pilóta és a második között. Ezúttal Oscar Piastri volt kicsivel - vagy az idei viszonyokat tekintve sokkal - jobb, mögötte Lando Norris, az azonos idővel zárt Max Verstappen (Red Bull) és George Russell (Mercedes), Lewis Hamilton (Ferrari), Kimi Antonelli (Mercedes), illetve Charles Leclerc (Ferrari) következett. Rajtuk kívül tizenegyen, azaz összesen tizennyolcan álltak fel a rajtrácsra: az időmérőn leglassabb Cunoda Juki (Red Bull) a bokszból rajtolt, Lance Stroll (Aston Martin) pedig a kvalifikáción még részt vett, de kéz- és csuklófájdalom miatt a Spanyol Nagydíjra már nem állt ki. Elképzelhető, hogy műtétre és amiatt kihagyásra kényszerül a kanadai versenyző.

Piastri fantasztikus rajtot vett, míg Norris nem tudta olyan jól kezdeni a versenyt, és Verstappen gyorsan elhúzott mellette. Hamilton egy helyet nyert az első körben, ám Russell sajnos kettőt is vesztett, mivel Leclerc is megelőzte őt a másik Ferrarival.

A McLarenek sokáig kitartottak a verseny során. Norris a 22. körben, míg Piastri a 23. körben hajtott be a bokszba. Norrisnak tíz másodperces lemaradása volt Verstappenhez képest a kerékcsere után, míg Piastri öt másodperccel később érkezett a boxba.

A Red Bull csapata merész taktikával készült a versenyre, és a riválisokkal ellentétben egy extra kiállást tervezték. Ennek köszönhetően Verstappen a 30. körben új gumikat kapott, ami új esélyt nyújtott számára. Piastri ekkor visszaszerezte az első helyet, és közel öt másodpercre eltávolodott Norristól. A brit versenyző fokozatosan közelítette meg csapattársát, miközben Verstappen is mindent megpróbált, hogy utolérje a McLareneket. A narancssárga autók azonban tartogattak némi plusz teljesítményt, és érezve a fenyegetést, gyorsítva kapcsoltak a verseny végéhez közeledve.

Verstappen a 48. körben tett utolsó látogatását a bokszban. Norris egy körrel később hajtotta végre a saját pit stopját, és a McLaren sikeresen megakadályozta, hogy a Red Bull megelőzze őt. Érdekesség, hogy Norris mindössze egy másodperccel előzte meg Verstappent a kerékcserét követően.

Nem sokkal később a Mercedes versenyautója is eltűnt a színről, miután Antonelli a 55. körben bejelentette, hogy unalmas a helyzet, így biztonsági autós szakasz következett. Az élmezőny minden pilótája friss gumikat cserélt, lágy keverékeket választva. Verstappen azonban nem volt ilyen szerencsés, mivel csak a kemény gumik álltak rendelkezésére, amit nem tudott jól kihasználni. Így ahelyett, hogy a McLareneket üldözte volna, Leclerc megelőzte őt, és Russell sem volt messze tőle.

A McLaren autói magabiztosan robogtak a kettős győzelem felé, senki sem tudta őket feltartani. Piastri pályafutása során hetedik alkalommal állhatott a dobogó legfelső fokára, ezzel pedig tovább növelte előnyét a pontversenyben.

Verstappen önerejéből nem tudta utolérni Leclerc-t, sőt, végül a csapata utasítására Russellt is elengedte, aki korábban szabálytalanul tartózkodott mögötte. Az elengedés azonban nem zajlott zökkenőmentesen, hiszen Verstappen érthetetlen manővere végül egy koccanással végződött.

Related posts