Hosszú időn át homály fedte, de végre napvilágot látott, hogy milyen képességekkel bír Kína titkos vadászgépe, amely az amerikai F-35-ös komoly ellenfele lehet.
 
Fedezd fel az AI-forradalom legizgalmasabb újításait és a digitális átalakulás rejtelmeit a Portfolio november 25-i AI & Digital Transformation eseményén! Ne hagyd ki a lehetőséget, hogy részese legyél ennek a figyelemre méltó rendezvénynek. Regisztrálj most, és tudd meg a részleteket itt!
Peking már régóta azon dolgozik, hogy katonai téren felzárkózzon, sőt, akár meg is előzze az Egyesült Államokat. Az utóbbi években a kínai légierő jelentős fejlődést mutatott, amelynek egyik legfényesebb példája a J-35-ös ötödik generációs lopakodó vadászgép. Ezt a típust egyértelműen az amerikai F-35-ös riválisaként fejlesztették, és a két gép számos szempontból szembetűnő hasonlóságot mutat. Nem meglepő, hogy Washington korábban azzal vádolta Kínát, hogy egyszerűen átvette a terveket, és lemásolta ezt a modern vadászgépet.
Peking a törekvéseit viszont mindig "stratégiai homályban" tartja, vagyis alig árul el részleteket az egyes fejlesztései képességeiről, nem nagyon vannak hivatalos bemutatók sem. A J-35-ös is ilyen, már évek óta a Népi Felszabadító Hadsereg (People's Liberation Army - PLA) légierejének szolgálatában áll, mégis kevés hivatalos gyári információ ismert róla. A keleti nagyhatalom állami médiájában megjelent információk szerint a lopakodó a J-20-as, szintén ötödik generációs kínai fejlesztésű vadászgép 1990-es évek tartó fejlesztéseinek eredményeiből építkezik. Elmondták, hogy
A jármű radarkeresztmetszete körülbelül egy veréb méretének felel meg, és kisebb, mint egy felnőtt tenyér.
A veréb átlagos testhossza körülbelül 14-18 centiméter, ami elég ahhoz, hogy ügyesen mozogjon a természetben. A szakértők hangsúlyozták, hogy a madár lopakodó képességei a törzs felépítésének és az anyagok összetételének eredményei. Peking állítása szerint ezek a tulajdonságok jelentősen felülmúlják az amerikai F-22-es és az orosz Szu-57-es harci gépek képességeit.
Kiderült, hogy a gép maximális felszállási tömege eléri a 30 tonnát, ami lehetővé teszi számára, hogy a közepes méretű vadászgépek elit csoportjába sorolják.
A közlemény szerint ebben alig marad el az amerikai F-22-estől, de előzi az F-35-öst.
Peking bejelentette, hogy a J-35-öst a J-20-as kisebb és költséghatékonyabb alternatívájaként alkották meg. Ugyanakkor ez a döntés a J-35 hatótávolságának csökkenésével, valamint az érzékelők és a fegyverzet hasznos terhelésének gyengébb teljesítményével jár.



