Norris fantasztikus stratégiával diadalmaskodott a Magyar Nagydíjon, míg Leclerc lemaradt a dobogós helyezésekről! - F1VILÁG.HU


Vasárnap a Hungaroringen a Forma-1-es mezőny hűvösebb időjárási viszonyok között kezdhette meg a 40. Magyar Nagydíjat. A levegő hőmérséklete 21˚C-ra, míg az aszfalt 32˚C-ra melegedett, így száraz pályán indultak el a versenyzők. Azonban már ekkor is jól látható volt, hogy a Dunántúlról jelentős esőfelhők közelednek, ami izgalmas fordulatokat ígért a verseny során.

A pole pozícióból a Ferrari pilótája, Charles Leclerc indult neki a hungaroringi versenynek, mellette Oscar Piastri foglalta el a 2. rajtkockát. Mögöttük Lando Norris és George Russell készültek a rajtra, izgatottan várva a piros lámpák kialvását. A világbajnoki címvédő Max Verstappen viszont csak a 8. helyről vágott neki a futamnak, ami különösen izgalmassá tette a verseny kezdetét.

Leclerc remekül indította a versenyt, és sikerült megőriznie az előnyét a McLarenekkel szemben. Oscar Piastri kezdése nem volt túl meggyőző, és Lando Norris az 1-es kanyarban azonnal támadta őt. A brit azonban úgy döntött, hogy inkább visszavesz egy kicsit, ami sajnos két pozíciójába került, így George Russell és Fernando Alonso mögé csúszott vissza. A 3. körben viszont Norrisnak sikerült megelőznie Alonsót a célegyenesben, ezzel felküzdötte magát a 4. helyre.

Leclerc az élen igyekezett eltávolodni az üldözőktől: a 15. kör végén már 3 másodperces előnyben volt Piastri előtt, míg Russell 3,5 másodperces lemaradásban követte az ausztrált. Verstappen a 17. kör végén látogatott el a bokszba, a 7. helyről érkezve. A holland versenyző kemény keverékű gumikat kapott, és a 16. helyen tért vissza a pályára. A 18. kör végén Piastri is beugrott a bokszba a 2. helyről, szintén kemény gumikat választva. Az ausztrál versenyző Alonso mögé, az 5. pozícióba került vissza.

Leclerc egy körrel később gördült be, ahogyan Russell is, így Norris megelőzte őket és átvette a vezetést. A Ferrari pilótája visszakerült Piastri elé, de a kettejük közötti rés mindössze egy másodpercre zsugorodott. Norris azonban nem tért vissza a pitbe, hanem a pályán maradt, és egyre nyilvánvalóbbá vált, hogy a McLaren csapata a kerékcserét kihagyva kívánja teljesíteni a versenytávot.

A 29. körben Verstappen nekilátott, hogy megelőzze Hamiltont, de végül kicsit túllőtt a célon, és a hétszeres világbajnokot kényszerítette arra, hogy elhagyja a pályát. A címvédő viszont nem tétlenkedett, és gyorsan elment a Ferrari pilóta mellett, így a 11. helyre tornázta fel magát. A 31. kör végére Norris is végre megérkezett a bokszba, ahol a Mercedes csapata kemény keverékű gumikat szerelt fel neki, aminek köszönhetően a 4. pozícióba ugrott vissza. Ezzel újra Leclerc vette át a vezetést az élmezőnyben.

A 40. körben a McLaren stratégái úgy döntöttek, hogy Piastrit a bokszba hívják. Ezt hallva a Ferrari is gyorsan reagált, és Leclerc-t is behívták, aki így végrehajtotta a második kerékcseréjét, és a 4. helyen folytathatta a versenyt. Piastri azonban úgy döntött, hogy kint marad, így tiszta pályán folytathatta a harcot. Néhány körrel később Russell is megérkezett a bokszba, hogy elvégezze a második kerékcseréjét, ami lehetővé tette, hogy a két McLaren az élre kerüljön.

A 45. kör végén Piastri lenyűgöző, 9 másodperces előnnyel vezette a versenyt Norris előtt, míg Leclerc 15 másodperces lemaradásban volt az ausztrál pilóta mögött, ráadásul már a második kiállását is végrehajtotta. Piastri végül a kör végén a bokszba hajtott, és Leclerc mögé érkezett vissza, így a 3. helyen folytathatta a versenyt.

Leclerc autóján a kemény keverékű gumik nem igazán váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. A monacói versenyző fokozatosan lemaradt Norristól, aki az 50. körben még csupán egy kerékcserén volt túl. Ekkor Piastri folyamatosan közelített a harmadik helyezéshez.

Az 51. körben Piastri végre utolérte Leclerc-t, és a Hungaroring célegyenesében könnyedén lehagyta a monacói versenyzőt. A fiatal pilóta szédítő sebességgel kezdett közelíteni csapattársához, és a 53. körre már csupán 6,4 másodpercre csökkentette a hátrányát.

Leclerc a rádión kifejezte frusztrációját, amiért a csapata nem figyelt oda a problémái kezelésére. Kiemelte, hogy igazi csoda lenne, ha a verseny végén a dobogón végeznének, hiszen a tempó a futam ezen fázisában teljesen elszállt.

Az 59. körben Russell utolérte Leclerc-t, végül a 62. körben tudott elmenni mellette a mogyoródi versenypálya célegyenesében. A Mercedes versenyzője büntetést is követelt a monacóinak, Leclerc ugyanis féktávon bemozdult.

A verseny utolsó szakaszában Piastri szorosan a lőtávolságon belül követte Norrist, aki a már kopottabb gumik ellenére ügyesen védekezett az élen. A brit versenyző végül elsőként érkezett a célvonalhoz, ezzel megszerezve a 40. Magyar Nagydíj győzelmét, megelőzve csapattársát és George Russellt.

Related posts