Nagy Márton bejelentette, hogy a ferihegyi repülőtérhez vezető új út építése 1 milliárd eurós beruházásból valósul meg.
 
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter hétfőn egy ferihegyi sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy a budapesti repülőtér kapacitását és az állam pénzügyi befektetését tovább akarják fialni.
Mint mondta, ennek egyik eszköze, hogy 2026 márciusában rakják le a reptér T3-mas termináljának alapköveit, az 1 milliárd eurós befektetés több ütemben tervezett megvalósítása 8 évbe telhet. Ezzel a cél az, hogy a reptér kapacitása a idei eddig 20 milliós utasforgalomról évi 40 milliósra emelkedjen.
Nagy Márton bejelentette, hogy a kormány véglegesen jóváhagyta a reptérre irányuló gyorsvasút terveit.
Egy 1 milliárd eurós beruházás révén 27 kilométer hosszú, két vágányos vasútvonal létesülhet Kőbányától Monorig, amely lehetővé teszi, hogy a repülőtér közvetlen kapcsolatba kerüljön az országos vasúthálózattal.
Az új gyorsvasút által akár Debrecenből vagy Győrből is elérhetővé válik Ferihegy, a Nyugati pályaudvarról 20 perces menetidőre kell majd számítani. A jegyár 3-4 ezer forint körül alakulhat, ami egy taxi díjával összehasonlítva "igencsak versenyképes", tette hozzá. A reptéri gyorsvasút megvalósítása koncesszió keretében, nemzetközi tenderrel fog kiírásra kerülni.
A nemzetgazdasági miniszter kifejtette, hogy a tavaly újból az állam többségi birtokába került repülőtér nem csupán jelentős stratégiai lépés, hanem erőteljes pénzügyi befektetés is. Szavai szerint a korábbi elképzelésekhez képest 2-3 évvel korábban, akár 15 éven belül megtérülhet a reptér visszavásárlása az ország számára, hiszen az üzleti teljesítmény körülbelül 10 százalékkal felülmúlja a várakozásokat. Hozzátette, hogy ezt a sikert a magyar állam mellett a kisebbségi tulajdonos, a Vinci Airports stratégiai partnerségének is köszönhetjük.
Nagy azt mondta, a repülőtér a turizmusnak és a gazdaságfejlesztésnek is fontos színtere, tavaly 17,6 millió ember fordult meg itt, idén közel 20 millió, ami 10-15 százalékos növekedés. Állítása szerint a repülőtér rakományszállítási forgalma 50 százalékos növekedést ért el az idén, amivel ezen a téren bécsi után a müncheni repteret is megelőzte.




