Az autóipari válság egyre mélyebb gyökereket ver, és számos ember megélhetése került veszélybe. Ezrek sorsa lóg a szálakon, miközben a szektor átalakulása új kihívásokat hoz magával.
A globális alkatrész-beszállító óriás is a kirúgási trend áldozatául esett. Az elkövetkező években több ezer munkavállaló sorsa pecsételődik meg, ahogy a cég átszervezésekkel és költségcsökkentésekkel néz szembe.
A Bosch a következő években összesen 5550 munkahelyet fog megszüntetni, ami újabb jele annak, hogy komoly gondokkal küzd a német autóipar. Azt írja az MTI az IG Metall szakszervezet pénteki közleménye alapján, hogy a világ legnagyobb autóipari alkatrész-beszállítója
2027 végéig a vállalat 3500 munkahely megszüntetését tervezi, ami jelentős átalakulást hozhat a munkaerőpiacon.
A leépítés a több tartományra kiterjedő számítógépes megoldások részlegét fogja sújtani, ugyanis gyenge a kereslet az intelligens vezetéstámogató rendszerek és megoldások iránt.
A német vállalat tervei szerint a hildesheimi gyárában 2032-ig összesen körülbelül 750 munkahelyet szüntetnek meg. Ebből 600 munkavállalót már 2026 végére elbocsátanak.
A Bosch bejelentette, hogy a Stuttgarthoz közeli Schwaebisch Gmuend-i telephelyén található irányítási részlegét is átalakítja, ami azt jelenti, hogy 2027 és 2030 között 1300 dolgozót érintő elbocsátásokra kerül sor.
A Bosch legfrissebb tájékoztatása alapján az autóipar komoly többletkapacitással küzd, miközben a versenyhelyzet és az árakra nehezedő nyomás folyamatosan fokozódik.
Miközben a Volkswagen-csoportról már hónapok óta tudni, hogy üzemek bezárását tervezi Németországban, a Ford szerdán jelentette be, hogy 4000 embertől válik meg Európában, ami a helyi alkalmazottainak mintegy 14 százalékát teszi ki.