"Max számára értelmetlen döntés lett volna a 2026-os váltás" - Marko véleménye szerint a Mercedes fokoza a feszültséget | M4 Sport


Idegesítő volt a sok pletyka, de túllihegték a Max Verstappen esetleges távozásáról szóló találgatásokat a Red Bull tanácsadója szerint. Helmut Marko nem érzi frusztráltnak versenyzőjét, és hiszi, hogy jövőre rászolgálnak a bizalmára.

A Belga Nagydíjon elért negyedik helyezésével Max Verstappen saját jövőjét biztosította a csapatánál, ezzel gyakorlatilag be is zárta a csapatváltás lehetőségét. A hírek szerint a 2028 végéig érvényes szerződése csak akkor adta volna meg a kilépés lehetőségét, ha a nyári szünetig a bajnokságban a legjobb három versenyző közé nem tudott volna bekerülni. Bár a Magyar Nagydíj még hátra van, már matematikai esélye sincs arra, hogy ez a forgatókönyv valóra váljon.

A Verstappen-közeli forrásnak számító holland Telegraaf a hét elején arról írt, hogy Verstappen már garantáltan a Red Bull versenyzője marad 2026-ban is, de nem csak e záradék érvénytelenné válása miatt. A címvédő állítólag bizakodó a frissen kinevezett csapatfőnök, Laurent Mekies érkezése kapcsán, és adna még egy esélyt a Red Bullnak, hogy bizonyítsa, az elmúlt másfél év formahanyatlása megállítható, és hosszabb távon újra nyerő csapattá válhatnak.

Helmut Marko a legfrissebb hírekre válaszul a német RTL-nek megerősítette, hogy Verstappen jövőre is a csapat versenyzője marad. A Magyar Nagydíj előtt az osztrák Kronen Zeitungnak adott interjút, ahol hangsúlyozta, hogy Verstappen távozása sosem volt akkora veszély, mint ahogyan azt a média vagy éppen a Mercedes sugallta.

„Az utóbbi időszakban már valóban elég megterhelő volt” – mosolygott, amikor arról faggatták, örül-e, hogy végre lezárhatják a Verstappen jövőjével kapcsolatos találgatásokat.

- hívta fel a figyelmet Marko.

A spekulációk már most elkezdtek szárnyra kapni arról, hogy míg Verstappen jövőre még türelmesen várakozik, 2027-re a Mercedesnél ismét lehetősége nyílhat a szerződéskötésre. Ha a Red Bull teljesítménye tovább csökkenne, és esetleg nem érnék el a várakozásoknak megfelelően az első saját fejlesztésű motorjuk teljesítményét, akkor a kilépési záradék már jövőre életbe léphet a versenyző számára. Ez pedig akár önálló indokként is szolgálhat Verstappen számára, hogy új kihívások után nézzen.

Marko reméli, hogy jövőre nem kell újra átélnie a mostani zűrzavart, és végre békésen folytathatja az életét.

- mondta ki magabiztosan.

A tanácsadó friss jelentést tett közzé a 2026-os fejlesztéseik állapotáról. "Jelenleg jelentős előrelépéseket értünk el, és a mutatók biztatóak. Négy kulcsfontosságú elem fogja meghatározni a sikerünket: a belső égésű motor, az akkumulátor, a benzin és az energiatáplálás. A karosszéria fejlesztése terén is kedvező folyamatokat tapasztalunk. Remélem, hogy elkerülhetjük a 2014-es helyzet megismétlődését, amikor a Mercedes hirtelen ötven-hetven lóerős fölényre tett szert."

Marko elismerte, hogy Verstappen mostanában nem éppen a legboldogabb. A kanadai verseny óta nem tudott felállni a dobogóra, ami már három versenyt jelent. Utoljára 2019-ben tapasztaltunk ilyen hosszú szünetet két dobogós helyezés között. "Amikor a GT3-ról vagy a szimulátorversenyzésről esik szó, azonnal megváltozik a hangulata. Az utóbbi időben kissé peches volt, de nekünk többet kell kockáztatnunk, mint a McLarennek, akiknek az autója minden egyes gumitípuson, minden pályán és hőmérsékleten jól teljesít. Verstappen mindent észlel, és tisztában van azzal, hogy rendkívül keményen dolgozunk. Ezért nem is frusztrált."

Marko megerősítette, hogy a Magyar Nagydíjon is folytatják az autó fejlesztését, és beszélt arról is, hogy Monzáig még intenzíven dolgoznak a jármű további javításán. A konstruktőri bajnokság második helyéről már lemondtak, hiszen "ez nem tűnik reálisnak, mivel Juki túl ritkán szerzi meg a pontokat". Jelenleg a Mercedesszel folytatják a harcot a harmadik helyért. Marko hangsúlyozta, hogy amennyiben Cunoda Juki nem kezd el jelentős pontmennyiséget gyűjteni, úgy a csapat számára a harmadik hely elérhetősége lehet a legoptimálisabb cél az egyéni és csapatbajnokságban egyaránt.

Az osztrák szakértő a Magyar Nagydíjról is megosztotta gondolatait. "A budapesti versenypálya hagyományosan nem a mi terepünk, de viszünk magunkkal néhány újítást, és az utolsó fejlesztésünk már javított az autónk működési tartományán. Ha a McLaren mögött a második legjobb teljesítményt nyújtjuk, az már kielégítő lenne számunkra. Ugyanakkor úgy érzem, hogy most inkább a Ferrari a fő ellenfelünk."

Related posts