Élet a villanyon túl: felfedezd a legújabb biturbó V8 csodát, amely Kína távolabbi vidékeiről érkezett!

A mi vidékünkön a V8-as motorok szépen lassan a feledés homályába merülnek, de most Kínában újraélesztik ezt a klasszikus erőforrást.
Az európai autógyártók egyre inkább visszavonulót fújnak V8 fronton, melynek egyik ékes példája a Mercedes legsportosabb C-osztályos modellje, az AMG C 63, mely egy ideje már nem 4 literes V8-as, hanem 2 literes 4 hengeres erőforrást vonultat fel, és ami alaposan rányomja a bélyegét az eladási mutatókra.
A most zajló Sanghaji Autószalon sem éppen a 8 hengeres erőforrásokra fókuszál, mindenesetre a megannyi hibrid és elektromos újdonság között feltűnt a színen egy vadonatúj fejlesztésű kínai V8-as erőforrás.
A Great Wall Motor három évnyi intenzív fejlesztés után bemutatott egy 4 literes motort, amelynek részletes műszaki paraméterei még nagy titokként lebegnek a ködben. Azonban annyit már biztosan tudunk, hogy a motor 90 fokos hengerszöggel, két turbófeltöltővel és 8000 fordulat/perc maximális teljesítménnyel büszkélkedhet.
A V8-as motor hibrid technológiával való kombinálása a plugin rendszer révén először a gyártó Tank terepjáróiban fog debütálni.
A GWM nemrégiben egy másik 8 hengeres motorral is meglepetést okozott, mely 152 lovas 2 literes erőforrás egy 461 kilogramm tömegű motorkerékpárban debütált.