A kormány intézkedéseket hozott, és Elon Musk ennek bizonyára örömmel üdvözli.

2025. május 6-án újra körüljárjuk, hogyan hat a LegalTech és a DigitalCompliance a versenyképességre és melyek a digitális térben való vállalati jelenlétet meghatározó legfontosabb jogi-szabályozási területek.
A Trump-adminisztráció újabb lépést tett az önvezető járművek fejlesztésének és bevezetésének felgyorsítása érdekében. Sean Duffy közlekedési miniszter csütörtökön jelentette be, hogy
A tervek szerint mérséklik azokat a szabályozási korlátokat, amelyek korábban gátolták az önvezető járművek amerikai utakon való tesztelését, és lazítanak a szigorú baleseti jelentési kötelezettségeken is.
Ez a kormányzat tisztában van vele, hogy komoly versenyben állunk Kínával az innováció terén, és a tét rendkívül magas. Az új keretrendszerünk célja a bürokrácia csökkentése, valamint egy egységes nemzeti szabvány kialakítása, amely egyszerre segíti elő az innovációt és tartja szem előtt a biztonságot"
„– Ezt így gondolom” – fogalmazott Duffy.
Az egységes szabályozási keret régóta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatójának egyik fő követelése, aki eddig többször kritizálta a jelenlegi, államonként és városonként eltérő rendszert. Musk rendszeresen emellett bírálta az amerikai közlekedési hatóság (NHTSA) baleseti jelentési követelményeit is,
A Tesla önvezető szoftverének hiányosságai miatt többször is elindultak vizsgálatok, amelyek számos aggodalmat keltettek a közlekedésbiztonság terén.
A Financial Times közelmúltbeli vizsgálata szerint Musk által létrehozott Kormányzati Hatékonysági Minisztérium (DOGE) több NHTSA-alkalmazottat is elbocsátott, akik korábban az önvezető járművek biztonsági kockázataival foglalkoztak. Ez a lépés komoly aggályokat vetett fel Musk esetleges összeférhetetlenségével kapcsolatban.
Az új szabályozások szerint az Egyesült Államokban működő autógyártók mentesülhetnek bizonyos eljárások alól az önvezető járművek vonatkozásában, feltéve, hogy ezeket kizárólag kutatási célokra, demonstrációs eseményeken vagy más, nem kereskedelmi jellegű tevékenységek során alkalmazzák.
Mindeközben Musk Kínában is megpróbál szélesebb engedélyeket szerezni a Tesla Full Self-Driving (FSD) rendszerének használatához, azonban ezt megnehezíti az USA és Kína közötti kereskedelmi feszültség. A Tesla komoly versenyhelyzetbe került olyan kínai gyártókkal, mint a BYD, amely februárban mutatta be saját ingyenes, fejlett önvezető rendszerét, a "God's Eye"-t.