A külföldi (EU-s) munkavállalók társadalombiztosítási kötelezettségeinek gyakorlati alkalmazása A külföldi munkavállalók, különösen az Európai Unió területéről érkező szakemberek, a munkaerőpiac sokszínűségének és dinamizmusának fontos részét képezik. Az


Tisztelt Szakértő! Intézményünk több külföldi munkavállalót foglalkoztat, akik különböző EU-tagállamokból érkeznek, és gyakran találkozunk két tipikus esettel, amelyek kapcsán, bár a jogszabályi háttér – az Európai Parlament és a Tanács 883/2004/EK rendelete, valamint a 987/2009/EK végrehajtási rendelet – ismert, a gyakorlati megvalósítás során számos kérdés merül fel. A munkavégzés helye Magyarország, de a munkavállalók a saját hazájukban is rendelkeznek munkaviszonnyal, amit A1-es igazolással tudnak igazolni. Ez azt jelenti, hogy a járulékfizetést és az adatszolgáltatást a munkavállalók biztosításának helye szerinti államban kell elvégezni. A gyakorlatban azonban ez a helyzet azt eredményezi, hogy minden érintett tagállamban különböző regisztrációs, nyilvántartási, járuléklevonási és bevallási kötelezettségek lépnek életbe, mindezt a helyi nyelven és a helyi szabályoknak megfelelően. Intézményünkben havonta körülbelül 50-60 munkavállalót érint ez a helyzet, ami jelentős adminisztratív terhet ró ránk. Ezért az alábbi kérdések merülnek fel: 1. Van-e Magyarországon kialakult gyakorlat arra vonatkozóan, hogy az intézmények hasonló esetekben hogyan járnak el? 2. Valóban szükséges-e minden tagállam társadalombiztosítási szervénél külön regisztráció, havi adatszolgáltatás és járulékfizetés? 3. Lehetőség van-e központi adminisztratív egyszerűsítésre, vagy a feladatok átvállalására szolgáltatón (pl. nemzetközi ügyvédi vagy könyvelőiroda) keresztül? 4. Az elévülési szabályok kapcsán milyen kockázatokkal kell számolnunk? Válaszait előre is köszönjük, mivel segítenek eligibilis keretek között működtetni intézményünket. Tisztelettel, [Az Ön neve] [Az Ön pozíciója] [Az Ön intézménye] [Kapcsolattartási adatok]

Related posts