Két irányból érkező fejlődés a kolozsvári körgyűrűn | Krónika Online

Ez azt jelenti, hogy végre lehetőség nyílik a szerződés aláírására, és ezáltal megkezdődhet a munka a 42 kilométer hosszú körgyűrűn. A projekt magában foglal 32 kilométernyi bekötőutat, 20 közúti csomópontot és 5 alagutat is.
A megaprojekt eddig a közbeszerzési eljárás olyan szakaszában "pihent", ahol a győztes kihirdetése váratott magára. A tervező korábban jelezte, hogy a 2022 és 2025 közötti időszakban drámaian megemelkedtek az útépítési költségek: az alagutak folyóméterének költsége 61,53%-kal, míg a szerkezetek folyóméterének költsége 22,54%-kal nőtt, ami jelentős eltérést mutatott az előzetes becslésekhez képest. Ennek következtében új költségvetési keret igényét fogalmazták meg, amelyet a hatóságok jóváhagytak: a körgyűrűprojekt teljes költségvetését 8,6 milliárd lejről 9,3 milliárd lejre (1,87 milliárd euróra) emelték. A finanszírozás zöme az EU szállításügyi programjának támogatásából származik.
A kormány rábólintásával ki lehet jelölni a második szakasz megépítőjének győztesét - ezen már nem kell sokat rágódni, hiszen egyetlen jelentkezőről van szó: a besztercei Dimex által vezetett, bolgár és montenegrói céget is tartalmazó, csaknem 20 alvállalkozót tömörítő csoportosulás várja az aláírási ceremóniát.