Frissített modellek érkeznek a Transporter családjába!

Visszatér a Transporter palettájára az egyik legkedveltebb, duplakabinos változat, amely ideális választás lehet a munkásbrigádok számára. De ez még csak a kezdet!
A Volkswagen Haszonjárművek bejelentette, hogy három új modell érkezik a Forddal közös együttműködés keretében készült Transporter palettára. Az újdonságok között megtalálható egy duplakabinos változat, valamint két friss dobozos kivitel, amelyek gazdagítják a választékot.
A duplakabinos dizájn évtizedek óta a Transporter család egyik jellegzetes elemének számít. Mivel a piacon alig akad hasonló versenytársa, nem meglepő, hogy rendkívül népszerűvé vált. Ez a jármű nemcsak a kisebb csapatok szállítására ideális, hanem lehetőséget biztosít arra is, hogy az útjavításhoz, karbantartáshoz vagy kommunális feladatokhoz szükséges eszközöket is könnyedén magukkal vihessék. De mennyi hely áll rendelkezésre az eszközök tárolására? A duplakabinos verzió lenyűgöző, 4,2 négyzetméternyi rakfelületet kínál, köszönhetően a hosszú tengelytávnak. Az alumínium oldalfalakkal rendelkező plató méretei pedig 2169 mm hosszúsággal és 1945 mm szélességgel büszkélkedhetnek.
Az elülső és hátsó részen összesen hat fő kényelmesen helyet foglalhat, köszönhetően a vezető mellett elhelyezett kétszemélyes üléspadnak. A jármű hasznos teherbírása figyelemre méltó, hiszen eléri az 1073 kilogrammot, és akár 2500 kilogrammot is képes vontatni. Ráadásul, ha speciális igények merülnek fel, lehetőség nyílik a plató eltávolítására, így egyedi felépítmény is szerelhető az alvázra.
A második újdonságunk a kombinált áru- és személyszállításra optimalizált Dobozos Plus, amely új dimenziót nyit a közlekedésben. Az autó hátsó részében mindig egy háromszemélyes üléspad található, amely a második üléssoron helyezkedik el. A jövőbeli tulajdonos szabadon választhatja meg, hogy az első üléssorban dupla utasülést szeretne, vagy inkább a vezető és az "anyósülés" elrendezést választja. Az utas- és raktér között egy praktikus, ablakos műanyag válaszfal található, amely biztosítja a biztonságos elválasztást. A jármű utasoldalán tolóajtó található, amely a szériatartozék része, de lehetőség van arra is, hogy a vezetőoldalra egy második tolóajtót kérjünk, így még kényelmesebb a be- és kiszállás.
A harmadik újdonság a Dobozos kivitel, amelyet egy L-alakú válaszfal jellemez. De mit is jelent ez pontosan? Az utastér és a raktér közötti elválasztást egy L-alakú válaszfal biztosít, ami azt eredményezi, hogy a második üléssorban csupán két ülőhely található. A harmadik helyére kerül be a válaszfal, így a raktér kvázi bővül, lehetővé téve hosszabb tárgyak szállítását a vezetőoldalon. Ha valaki szeretné pótolni az így elveszett ülőhelyet, lehetősége van arra, hogy az első üléssorba dupla utasülést kérjen, így akár öt fő is kényelmesen utazhat egy L-alakú válaszfallal rendelkező Transporterben. Érdemes megjegyezni, hogy a Dobozos Plus modellváltozattal ellentétben ez a kivitel mindig két tolóajtóval van felszerelve, ami még praktikusabbá teszi a használatát.
Az elsőkerék-hajtású változatokba 110 vagy 150 lóerős TDI-motor kérhető. Az új duplakabinos platós ugyanakkor opcionálisan 4Motion összkerékhajtással is választható. Ebben az esetben a legerősebb dízelmotort nyolcgangos, automata sebességváltóval társítják. Első ízben a platós kivitel elektromos hajtással is rendelhető. Ebben az esetben 136 (100 kW), 218 (160 kW), vagy 286 (210 kW) lóerős teljesítményszintek közül választhatnak a jövendőbeli megrendelők. A mindig hátsókerék-hajtású e-Transporter nagyfeszültségű akkumulátora 64 kWh (nettó) kapacitású. Valamennyi elektromos Transporter egyfokozatú automataváltóval gördül le a gyártósorról. A dobozos kivitelek plug-in hibrid elsőkerék-hajtással is kérhetők. Ennél 232 lóerős rendszerteljesítmény áll rendelkezésre.
Extraként a dobozos az "Allterrain" felszereltséggel, a "PanAmericana" változatban konfigurálható. A "PanAmericana" változatokat robosztus külső burkolatokkal látják el, hogy megnöveljék a védelmét a külső sérülésekkel szemben. A Transporter Dobozos Plus emellett egy elegáns "Edition" változatban is elérhető, amely többek között 17 colos könnyűfém keréktárcsákkal és fekete fényezésű tetővel tehető egyedivé.
A Volkswagen Haszonjárművek közzétette legújabb modelljeinek árazását. Az új Duplakabinos Platós nettó ára 41 158 euró (körülbelül 16 millió forint), míg a Dobozos Plus változat 38 525 euróra (kb. 15,1 millió forint) rúg. Az L-alakú válaszfallal rendelkező verzió pedig 39 990 eurós nettó áron (körülbelül 15,7 millió forint) érhető el, mindez ÁFA nélkül.