Az Audi dizájnja új dimenziókba lép.

Massimo Frascella, az Audi frissen kinevezett formatervezési vezetője, egy merész új koncepcióautóval lép a nyilvánosság elé, amely már a jövő sorozatgyártású modelljeinek ígéretét hordozza. Az egykori Jaguar Land Rover dizájnere nem csupán innovatív ötleteket hoz magával, hanem egy teljesen új szemléletmódot is képvisel. Az Audi ezentúl olyan tanulmányautókat mutat be, amelyek mögött konkrét gyártási tervek állnak, így a jövő autóinak bemutatása nem csupán látványos dizájnokkal, hanem valósággal is párosul.
Massimo Frascella 2024 elején vette át az Audi formatervezési részlegének irányítását Marc Lichte után. Korábban a Jaguar Land Rovernél dolgozott, többek között a Land Rover Defender megalkotásában is részt vett. Most az Audi jövőbeli arculatát formálja át, kezdve egy új, "radikális" koncepcióautóval.
Gernot Döllner, az Audi vezérigazgatója úgy véli, hogy a tervezett tanulmányautó "merész lépést" jelent a márka új dizájnnyelvében, amely a letisztultságra helyezi a hangsúlyt, miközben elfordul a múltbeli másolásoktól. Döllner kiemelte, hogy a jövőben az Audi nem csupán látványos koncepciókat fog bemutatni - minden egyes koncepció mögött konkrét termékfejlesztési döntések állnak majd.
Marc Lichte közel egy évtizeden át irányította az Audi dizájnrészlegét, és a Volkswagen Csoport keretein belül összesen 150 jármű formatervezésében működött közre. Legkiemelkedőbb alkotásai közé tartozik az e-tron GT, valamint a figyelemfelkeltő Grandsphere és Activesphere koncepciók, amelyek új dimenziókat nyitottak meg az autóiparban.
Bár Lichte már távozott, az általa megálmodott modellek még évekig jelen lesznek az Audi kínálatában. A Frascella által jegyzett első sorozatgyártású modell leghamarabb 2028-ban kerülhet piacra, de az új dizájnfelfogás már most látható jeleket mutat - írja a Carscoops.