Hatalmas baleset következtében állították le Molnár Martin versenyét a közel-keleti F4-es sorozatban.


A peches kezdés után Molnár Martin figyelemre méltó felzárkózást produkált az F4 Middle East Championship dubaji versenyének első futamán. Sajnos azonban nem tudta kihasználni a kemény munkája gyümölcsét, mivel a versenyt váratlanul piros zászlóval leintették, így elvesztette az első rajthely előnyét.

Szombaton zajlott le az F4 Middle East Championship harmadik fordulójának első futama Dubajban. A pálya, amely inkább egy rali verseny helyszínére emlékeztetett a sűrű porfelhőivel, különleges kihívások elé állította a versenyzőket. Molnár Martin a 28 fős mezőnyben mindkét időmérő edzés során a 12. pozíciót szerezte meg, így ebben a kedvezőtlen, de izgalmas környezetben kezdhette meg az első versenyt.

A rajt utáni első kanyarban az Evans GP magyarját egy másik versenyző kitessékelte a pályáról, emiatt a bukótéren át, az erre kijelölt útvonalon kellett visszatérnie.

Az esemény következtében Molnár Martin öt pozíciót zuhant, így a 17. helyről indult neki a visszakapaszkodásnak. A helyzetét tovább bonyolította, hogy a mezőnynek még két teljes kört sem sikerült teljesítenie, amikor egy baleset miatt a biztonsági autó lépett a pályára.

A Safety Car mögött több mint 10 percet töltöttek a pilóták - ez egy 28 perces futamon rengeteg -, aztán amikor elengedték a mezőnyt, Martin a 15. helyről támadott. Noha ezúttal egy teljes kör sem telt el a következő biztonsági autós fázisig, a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője ennyi idő alatt is három helyet javított.

Martin számára ez hatalmas balszerencse volt, hiszen a piros zászló megjelenésekor már újabb két helyet javítva a 10. pozícióban haladt, és amennyiben itt intik le, az övé lett volna a pole pozíció a második, fordított rajtrácsos futamra.

Ám a szabályok szerint ilyen esetekben az utolsó befejezett kör végeredményét kell alapul venni, Martin így a 11. helyen zárta a versenyt, miközben ismét a legjobb lett az Evans GP négy versenyzője közül.

A időmérő edzés során nem sokkal bővült a tudásunk, hiszen a csapattal alaposan átvizsgáltuk a helyzetet, és Martin legfeljebb egy tizedet tudott volna kihozni a kocsiból. Az esős verseny viszont igazi harcot hozott, és Martin fantasztikus teljesítményt nyújtott, ami igazán lenyűgözött minket. Most új megközelítést keresünk a beállítások terén, így holnap merész lépéseket teszünk, és visszatérünk ahhoz az irányhoz, amit az első két versenyhétvégén is követtünk. Persze ez kockázatos lehet, hiszen nagyon alulkormányzottá válhat az autó, de mindent megteszünk, hogy erre is megtaláljuk a megoldást.

Kiss Pál Tamás, a Motorsport Talent Management (MOTAM) sportszakmai vezetője, valamint Martin edzője és mentora, előre tekintett, tele reménnyel és elkötelezettséggel.

"Az időmérőn sajnos nem tudtam kiemelkedni, a verseny során pedig elég balszerencsésen alakultak a dolgok. Az egyes kanyarban kiraktak, és ezután jelentős hátrányba kerültem. Sikerült ugyan felzárkóznom a 10. helyre, de sajnos újra pechem volt, mert a piros zászló miatt végül 11.-ként zártam a futamot. A legjobban azonban az bántott, amikor a fordított rajtrácsos pole pozíciót az utolsó pillanatban elveszítettem. Az egyik ellenfelem, aki sérült első szárnnyal versenyzett, mintha az élete múlna rajta, elképesztően védekezett ellenem. Itt rengeteg időt veszítettem." - értékelte Molnár Martin.

Related posts