A magyarok helyzete a Dakaron: egyedi kihívások és inspiráló teljesítmények. Az idei verseny során a hazai versenyzők nemcsak a sivatag kemény próbáit állják ki, hanem a közönség szívét is megdobogtatják bátorságukkal és elszántságukkal. Az autók, motorok
A pihenőnap során a Dakar résztvevői nem versenyeznek, ami lehetőséget ad arra, hogy átgondolják az eddigi teljesítményüket. A magyar versenyzők gyakran későn érkeznek a táborba, így napi tudósításainkban ritkábban tűnnek fel. Ennek ellenére összegyűjtöttük, hogy a verseny első öt mért szakaszán hol tartottak a magyar pilóták.
Az öt szakasz valójában hat napot ölel fel, hiszen a 48 órás Chrono szakasz, ahogy a neve is sugallja, két teljes napon keresztül zajlott.
A legnagyobb rutinnal rendelkező erdélyi magyar motorosunk jelenleg lenyűgöző teljesítménnyel vezeti az Original by Motul kategóriát, 13'16" előnnyel, ami talán még számára is meglepő. A kihívások nem csupán a külső támogatás hiányából adódnak, hanem abból is, hogy az idei verseny során a résztvevőknek mindössze hat szett gumit kell gazdaságosan felhasználniuk, így az abroncsok okos menedzselése elengedhetetlen. Gyenes teljesítményéhez hozzátartozik, hogy a maratoni szakasz során egy komoly esés következtében 17 perc büntetést is kapott. A pihenőnapját a motorja javításával tölti, miközben a Rally2-ben a 11. helyen, összesítésben pedig a 27. helyen áll.
A Qualisport csapat a kamionos kategória 17. helyén áll az első öt szakaszt követően. Sajnos a 48H Chrono szakasz után 27 óra büntetést kaptak, ezzel elveszett a remény, hogy érdemben előre lépjenek. A formájuk ennek ellenére egyre jobb, az utolsó három szakaszon a 15. a 13. és a 12. helyen értek célba ami ebben a mezőnyben tiszteletreméltó.
A trió az Assistance kamionok között indul, így fontos feladatuk a segítségnyújtás. Ennek ellenére remek teljesítményt nyújtanak, igaz viszontagságos napokon vannak túl. Elakadás, borulás, sivatagi éjszakázás és műszaki hiba is jutott neki, de így is a 34. helyen állnak a versenyben az MAN TGS-sel.
A 36. helyen várja a folytatást a szintén Assistance kategóriában rajthoz álló nemzetközi egység. Darázsi igazi Dakar veterán, többször megmutatta már, hogy ha nincsenek kötelmek, akkor pokoli gyors a kamionnal. Az SSP csapat MAN TGA kamionjával most a cél a Dakar teljesítése lehet, rajtuk biztos nem fog múlni.
Az első Dakarján induló páros célja a helytállás a saját maguk által épített gyönyörű Mitsubishi Pajeróval. A prológon a 21. időt autózták, majd a 3. szakaszon futották a legjobb idejüket, a 47. helyen értek célba. Sok műszaki gondjuk volt, de ezeket sikeresen megoldották. A pihenőnapon az 57. helyről várják a folytatást.
A Dakar Classicban részt vevő csapat egy Mitsubishi Pajeróval vágott neki a kihívásnak. Jelenleg a 81. helyen helyezkednek el a mezőnyben.