Ez biztosan nem lesz könnyű: megérkezett a profit figyelmeztetés az Auditól.

Az Audi revideálta éves pénzügyi előrejelzését, mivel az amerikai importvámok és a folyamatban lévő átszervezési költségek jelentős hatással bírtak a vállalat működésére.
Az Audi bejelentette, hogy az idei évre vonatkozó bevételi előrejelzését 65-70 milliárd euróra módosítja, ami a korábban megjelölt 67,5-72,5 milliárd eurós sávhoz képest csökkentést jelent. Emellett a cég az üzemi eredményhányad várakozását is lefelé állította, 7-9 százalékról 5-7 százalékra.
A vállalat bejelentette, hogy jelenleg is folytatják az Egyesült Államok és az Európai Unió között vasárnap megkötött kereskedelmi megállapodás potenciális következményeinek elemzését.
Az új megállapodás értelmében az EU-ból érkező importtermékekre, beleértve az autókat is, mostantól 15 százalékos alapvámot kell alkalmazni. Ez jelentős csökkenést jelent a korábbi 27,5 százalékos vámhoz képest.
Amennyiben a 15%-os vám tartósan érvényben marad, az Audi továbbra is hátrányos helyzetben marad, hiszen főbb versenytársainak lényegesen nagyobb amerikai gyártókapacitásai állnak rendelkezésre.
- nyilatkozta Fabio Hoelscher, a Warburg Research elemzőinek vezetője.
Az Audi különösen érzékeny az amerikai vámok hatásaira, mivel nem rendelkezik gyártóüzemmel az Egyesült Államok területén.
Bár a megállapodás világosan körvonalazza az új vámrendszert, amely lehetővé teszi a hatékonyabb működést és a stratégiai tervezés javítását, a 15%-os ráta még mindig drámai növekedést jelent a Donald Trump hivatali ideje előtt érvényes 2,5%-hoz képest - nyilatkozta Pal Skirta, a Metzler Equities részvényelemzője.
Ez arra utal, hogy...
A német autógyártók tartósan magasabb amerikai vámokkal és tartós versenyképességi nehézségekkel néznek szembe.
A Volkswagen csoport pénteken szintén csökkentette éves előrejelzését, miután 1,5 milliárd dolláros vámterhet könyvelt el 2025 első félévében. A globális autógyártók milliárdos veszteségeket könyveltek el és néhányan profit-figyelmeztetést adtak ki az amerikai importvámok miatt. Az európai ipar emellett fokozódó kínai versennyel és az elektromos átállást sürgető hazai szabályozásokkal is szembesül.
Forrás: Reuters