Egy hét múlva véget ér az Ügyfélkapu működése, és ha túlléped a határidőt, akkor ez fog történni.
Január 16-án véget ér a jelenlegi Ügyfélkapu működése. Most pedig felfedjük, mi történik, ha valaki nem figyel a határidőre, és elfelejti ezt a fontos dátumot.
A 168.hu korábban már beszámolt arról, hogy január 16-án véget ér az Ügyfélkapu működése. E helyett két új felület lép életbe: az Ügyfélkapu+ és a DÁP. Fontos, hogy a felhasználók a regisztrációkat legkésőbb január 15-ig intézzék el, különben kellemetlen meglepetések várhatnak rájuk – derült ki az Economx cikkéből.
Már csak egy hét maradt, hogy az állampolgárok befejezzék a regisztrációs folyamatot. Az eddig megszokott felhasználónév és jelszó alapú Ügyfélkapu megszűnik, és helyét átveszi az új, képlépcsős azonosítással működő Ügyfélkapu+. Továbbá, a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) is rendelkezésre áll, amely okostelefonon és mobilalkalmazáson keresztül teszi lehetővé az elektronikus ügyintézést. Ne hagyja az utolsó pillanatra!
Mivel január 16-án megszűnik az Ügyfélkapu, ezért a regisztrációit mindenképpen ajánlatos még 2025. január 15-ig elintézni. Elvileg január 16-án már nem lesz lehetőségünk arra, hogy belépjünk a hagyományos felületre. Ebben az esetben is megmarad a személyes ügyintézés lehetősége, és a hírekkel ellentétben az év végén nem szűnik meg az Ügyfélkapu+.
Az Economx a határidővel kapcsolatban felkereste a DÁP-ot fejlesztő céget, az IdomSoft Informatikai Zrt., akik az alábbi felvilágosítást adták a lapnak. Elárulták, hogy bármeddig regisztrálhatnak az állampolgárok az Ügyfélkapu+-ra és a Digitális Állampolgár alkalmazásba, nem számít a határidő. Ugyanakkor addig érdemes elvégezni a regisztrációt a két felület közül valamelyikre, mivel annak hiányában a felhasználó nem fog tudni digitálisan ügyeket intézni.
A regisztrációs folyamatról az Ügyfélkapu+ rendszerével kapcsolatban a kau.gov.hu weboldalon részletes információkat találhatnak az érdeklődők. A DÁP-ra vonatkozóan pedig a dap.gov.hu kínál kimerítő tájékoztatást. Az állampolgárok telefonon is érdeklődhetnek, ehhez a 1818-as Kormányzati Ügyfélvonalat kell felhívniuk.
Január 15 után tehát csakis azok tudnak elektronikusan ügyeket intézni, akik regisztráltak Ügyfélkapu+-ra vagy rendelkeznek DÁP-pal. Azonban, akkor sem kell megijedni, ha valaki kicsúszik a határidőből, mivel bármikor regisztrálhatunk.