A dízelmotorok még korántsem tűntek el a színről! Most egy izgalmas teszt keretein belül bemutatjuk a legújabb 6 hengeres Mazda CX-60-at. Fedezd fel, mit nyújt ez a jármű a modern autózás világában!

A legújabb Mazda CX-60 egy igazi különlegesség, amely 3,3 literes sorhatos dízelmotorral, továbbfejlesztett futóművel és precízen hangolt váltóval érkezik a színre. Ez a japán prémium kategóriás családi divatterepjáró a legmodernebb technikai újításokkal van felszerelve. Mi pedig alaposan leteszteltük, milyen teljesítményre képes a frissített technológia.
A Mazda 2022-ben debütálta a középkategóriás prémium SUV-k világában a CX-60-as modellt, amely kétféle hajtáslánccal érkezett a piacra. Az elmúlt három év során nem sokat változott a megjelenése, ám a frissítésre mostanra már egyértelműen szükség volt.
Történt ugyanis, hogy bár a CX-60 egy alapvetően nagyon is szerethető SUV, akadt vele néhány probléma, melyet még a sorozatgyártás beindítása előtt illett volna kijavítani. Jobb később, mint soha alapon a gyáriak azt ígérik, hogy a modellfrissítés során most javították a kifogásolt hibákat.
A legnagyobb várakozásokkal ültünk be a megújított CX-60 volánja mögé. Ebben a cikkben pedig arra keressük a választ, hogy a Mazda valóban beváltotta-e a hozzá fűzött reményeket, és sikerült-e orvosolnia a modell eddigi gyenge pontjait.
Az eredeti és a modernizált CX-60 közötti eltérések felfedezéséhez egy kiváló minőségű nagyítóra van szükségünk. Ez jól tükrözi, hogy a 2022-es dizájn annyira sikerült, hogy 2025-re gyakorlatilag alig kellett bárminemű módosítást végrehajtani rajta.
Egy dolog biztos: ha egy cirkon homok színű, metálfényezésű autó áll meg előttünk, akkor valószínűleg a legújabb CX-60-as modellt csodálhatjuk meg. Ez a különleges fényezés ugyanis most debütált, így igazán friss és izgalmas látványt nyújt!
A facelift keretein belül a hűtőrács is megújult: az eddigi függőleges betétek helyett most vízszintes mintázat jelent meg, ami hasonlít a nagytestvér, a CX-80 stílusára.
Minden egyéb változatlanul megmaradt, az egyedi fényszórók, a hosszú gépháztető, a hatalmas méretű és szélesre nyíló ajtók, a diszkrét hátsó légterelő, valamint a jellegzetesen karcsú hátsó lámpák mind-mind ismerősen hatnak a múltból.
A Homura prémium felszereltségi szintje a fekete nappabőr ülésekkel és az oldalpanelek bőrhatású vinyl borításával új dimenzióba lépett. A tetőkárpit és az oszlopok elegáns fekete borítást kaptak, míg a belső panelek matt fekete, fémes hatású felületek varázsolják még exkluzívabbá az utasteret.
Két új, prémium felszereltségi szint is debütált: a Homura Plus és a Takumi Plus. Ezen kívül azonban a többi jellemző változatlan maradt, és ez egyáltalán nem probléma.
Az utastér otthonos hangulatú, általánosan remek minőségű és a helykínálatra sem lehet panasz, bár a hátsó lábtér lehetne picit nagyobb. A mai trendektől eltérően teljesen hagyományos kivitelű, kerek formájú kormány kellemes fogású, hagyományos nyomógombjait sokkal egyszerűbb kezelni, mint egyes riválisok tapipadjait.
A kormány mögötti 12 colos digitális műszeregység lenyűgöző felbontásával és elegáns grafikájával vonzza a tekintetet, azonban a személyre szabhatóság terén még van lehetőség a fejlődésre. A középső panel, amely szintén 12 colos és széles kialakítással rendelkezik, szintén remek minőségű. A rajta megjelenő felhasználói felület a minimalizmus és a könnyű kezelhetőség elveit követi, így a vezetés élményét még inkább fokozza.
Sokak örömére egy klasszikus, hagyományos nyomógombos klímapanel érkezik, amely lehetővé teszi, hogy az ülésfűtést és -hűtést is kényelmesen irányítsuk. A hátsó ülések fűtése sem marad el, így a háttérben utazók is élvezhetik a meleget. Ráadásul a hátsó utasok számára egy 230 V-os, 1500 W-os dugalj is rendelkezésre áll, amellyel például a laptopjukat könnyedén üzemeltethetik.
A nyolc irányban elektromosan állítható első ülések inkább kényelmesek, mintsem sportosan masszív oldaltartásúak. Masszírozás nincs és a manapság egyre népszerűbb hangulatvilágításról is le kell mondanunk.
Az amúgy is figyelemre méltó térérzetet még inkább fokozza a világos utastér, mely sokkal inkább illik a CX-60-hoz. Ezt a különbséget a mellékelt fotókon is jól láthatjuk, ahol a túlságosan sötét, fekete verzió kissé komornak tűnik. Érdemes megemlíteni, hogy a részben nyitható panoráma üvegtetőért 500 ezer forintot kell pluszban fizetni.
A tizenkét hangszórós Bose hi-fi rendszere messze felülmúlja az átlagot; minősége a legújabb elvárásoknak is maradéktalanul megfelel. A vezeték nélküli Apple Carplay és Android Auto integrációja a modern technológia csúcspontját jelenti. A rendszer egyedi funkciója lehetővé teszi, hogy ha megadjuk a magasságunkat, automatikusan beállítja a kormányt és az ülést a maximális kényelem érdekében. Ráadásul az arcfelismerés technológiájának köszönhetően az autó már a beszállás után az adott sofőr preferenciáihoz igazítja a légkondicionálót és a hifit is, így minden utazás egyedülálló élménnyé válik.
Az elektromos mozgatású ötödik ajtó mögött korrekt méretű, de a gyár által megadott 570 liternél némileg kisebbnek tűnő csomagteret találunk, mely a 40:20:40 osztatú hátsó üléstámlák ledöntésével egészen 1726 literig bővíthető.
A 3,3 literes soros 6 hengeres dízelmotor kicsit durvábban zúg, mint a benzines testvérei, de az orgánuma igazán vonzó karaktert kölcsönöz neki. A laikusok számára szinte észrevétlen, hogy gázolajjal üzemel, hiszen a hangja nem árulkodik az üzemanyagról. Azonban a füllel érzékelhető különbség az, hogy a megszokott négyhengeres motoroknál itt már két hengert is hozzáadnak, ami a teljesítmény és a simaság terén is érezhető.
A 550 Nm-es csúcsnyomaték már 1500-as fordulatszámtól elérhető, míg a 254 lóerős maximális teljesítményhez 3750-ig kell pörgetni a motort. Érezhető, hogy a konstrukcióban még bőven van potenciál, hiszen 50 lóerő és 100 Nm plusz erő is bőven beleférne. Ugyanakkor a CX-60 nem feltétlenül a sportos SUV kategóriát célozza meg, inkább a kényelmes és élvezetes vezetési élményre helyezi a hangsúlyt.
Az előzések, bármilyen körülmények között, villámgyorsan és biztonságosan végrehajthatók. A 7,4 másodperces 0-100-as idő mellett a 219 km/h végsebesség igencsak figyelemre méltó. Egy praktikus családi autó esetében aligha kívánhatnánk ennél többet – ez már bőven elegendő, ráadásul teljesen felesleges is.
A hivatalos fogyasztási adat 5,2 liter, ami minden további nélkül hozható, sőt akár jelentősen alul is múlható a gyakorlatban. Nálunk ezúttal 6,3 literre jött ki az átlagfogyasztás, ami az átlagnál dinamikusabb és jellemzően városi használat ismeretében parádés.
A fogyasztás csökkentésében a 17 lóerős és 153 Nm-es villanymotor is szerepet játszik, a mindössze 0,33 kWh-s akkumulátort felvonultató 48 V-os lágyhibrid rendszer minimálisan növeli csak meg a tömeget, ami azért így is alulról nyaldossa a 2 tonnát.
Ha hajlandók vagyunk kissé visszafogni a teljesítményünket, akkor a hasonló motorral rendelkező, 200 lóerős és 450 Nm nyomatékú, takarékosabb dízelváltozattal jelentős mennyiségű üzemanyagot takaríthatunk meg.
Ha az "ördögtől való" gázolaj nagyon távol áll tőlünk, akkor érdemes megemlíteni a zöld rendszámra nem jogosult PHEV-t, amely egy 2,5 literes, négyhengeres benzinmotorra épül. Ez a verzió körülbelül 100-150 kilogrammal nehezebb, de cserébe lenyűgöző, 327 lóerős teljesítményt nyújt. A gyorsulása is figyelemre méltó: mindössze 5,8 másodperc alatt éri el a 0-100 km/h sebességet.
A platform alapvetően hátsókerék-hajtású, az erősebb dízel viszont csak és kizárólag összkerék-hajtással rendelhető, a fentebb említett kiváló fogyasztási értékeket ennek ismeretében érdemes még inkább megbecsülni.
AWD rendszer ide vagy oda, mindig a hátsó kerekekre érkezik a több erő, és ez a vezetési élményre is rányomja bélyegét - pozitív értelemben. A kormányzás eddig is jobb volt az átlagnál, és most picit finomhangoltak rajta, így még nagyobb élmény a CX-60-nal kanyarogni, melyben valahol nagyon mélyen mégis csak egy MX-5 veszett el.
A parkolás során néhány kellemetlenséggel találkozhatunk: a kormánymozgások gyakran túlzottan is sokasodnak, és a 11,7 méteres fordulókör valóban impozáns méretű. Egy kis összkerék-kormányzás igazi áldás lenne, hogy megkönnyítse a manőverezést. A nyolcfokozatú automata váltóval kezdetben nem voltunk túlságosan elégedettek, de a legutóbbi frissítés érezhetően kedvező hatással volt rá. Mostanra a váltások sokkal simábbak lettek, és a tétovázás is jelentősen csökkent.
A legnagyobb kihívásokkal a futómű terén nézett szembe a típus, és a fejlesztőmérnökök itt fektették be a legszámottevőbb munkaóráikat a facelift során. Az eredeti felfüggesztés viszonylag kevesebb problémát okozott, de a kettős keresztlengőkaros rendszer geometriáját a CX-80 példáját követve módosították, ami jelentős javulást hozott.
A fő gondok hátul rejtőztek, és ennek jegyében itt keresendők a komolyabb változások. A többlengőkaros rendszert jelentősen átalakították, a rugók lágyabbak, a lengéscsillapítók feszesebbek lettek, melynek hatására megszűnt a korábbi fogalmatlan sprődség.
Nem állítanánk, hogy a kategóriában létezne ennél jobb futómű, de az biztos, hogy a CX-60 már nem igazán megkérdőjelezhető ezen a téren. A felfüggesztés, amely még mindig nem alkalmaz adaptív technológiát, végre valóban komfortos élményt nyújt. Bár a hazai utakon még mindig érezhetően kemény, a korábbi, teljesen kellemetlen helyzetek már nem okoznak zökkenőket.
A CX-60 esetében nem csupán felületi módosításokra volt szükség, és ezt a Mazda szakemberei is tökéletesen felismerték. A döntéshozók bölcsen a futómű és a váltó területeire irányították a lelkes fejlesztőcsapatokat, akik készen álltak arra, hogy valódi, érdemi változtatásokat eszközöljenek.
A Mazda CX-60 valóban mostanra érte el igazi potenciálját, és végre egy koherens, jól megformált egésszé állt össze. Kár, hogy az elején nem tudta azonnal hozni ezt a szintet, hiszen a márka hírnevéhez méltóan ezt elvártuk volna tőle.
Cikkünk írásakor a legkedvezőbb áron 17,1 millió forintért lehet hozzájutni egy új CX-60-hoz. Ezen az áron egy 200 lóerős, alapfelszereltségű dízelváltozat válik elérhetővé, amely 18 colos kerekekkel és fűtés nélküli szövet ülésekkel rendelkezik.
A 254 lóerős összkerekes dízel változat alapfelszereltsége 19,1 millió forinttól kezdődik, míg a csúcsmodell, a Homura Plus, 22,7 millió forintért vihető haza. A 327 lóerős benzines plug-in hibrid esetében a felár körülbelül 3,3 millió forintra rúg, míg a nagyobb testvérmodell, a CX-80, mintegy 1,4 millió forinttal drágább.
Az egyik legjelentősebb versenytárs, a BMW X3, a maga 23,4 millió forintos árcédulájával indul, amelyért cserébe egy 197 lóerős, 2 literes, 4 hengeres dízelmotort kapunk. Ha azonban a prémium élvezetekre vágyunk, a 303 lóerős, 3 literes, 6 hengeres gázolajos változatért már 26,5 millió forintot kell letennünk az asztalra, ha az alapfelszereltséget választjuk.