A duplaturbós szörnyeteg darabokra hullott az Üllői úton.


Szakértők véleménye alapján szerencsés körülmény, hogy a sofőr egyedül tartózkodott a járművön, mivel a jobb oldali utastér súlyosan megrongálódott. A sérültet a mentőszolgálat sürgősen kórházba szállította, ahol súlyos állapotban kezelik.

A legendás Nissan 300ZX nem csupán egy autó, hanem a sportautók szerelmeseinek szívében élő ikon. A 90-es évek duplaturbós csodája még ma is lenyűgöző teljesítményével hódít, azonban egyetlen figyelmetlen pillanat is elegendő ahhoz, hogy tragikus következményekkel járjon. A hátsókerék-hajtású modell úgy tűnik, túlságosan is a határokra tört, és a sofőr nem tudta elkerülni az ütközést, így a csodás jármű totálkárosra tört, emlékeztetve minket arra, hogy a sebesség és a teljesítmény mindig felelősséggel jár.

A duplaturbós Fairlady 300ZX annyira erős és nehezen vezethető volt a kor szintjén, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a Nissant, hogy gyengítse le az autót. A Nissan ekkor jelképes 20 lóerővel 280-re csökkentette az autó teljesítményét, onnantól kezdve pedig ez a határ vált az etalonná: a Toyota Supra 2JZ-GTE-je, a Mitsubishi GTO 6A72-je, a Honda NSX's C30A-ja a társadalmi felelősségvállalás jegyében mind megállt 280-nál, ez lett az a sztenderd, amit manapság Gentlemen's agreement néven szokás emlegetni, és amihez a 180 km/h-ra korlátozott végsebesség is kapcsolódik - írja a Totalcar.

Related posts