Legyél résen a boltokban: a népszerű Milka csokoládék mérete 10 százalékkal csökkent!


Tovább folytatódott a zsugorinfláció a boltokban, a legutóbbi bejelentések szerint édességek, tésztaszószok, szalámik és aszalt gyümölcsök mérete is csökkent. A legtöbbeknek vélhetően két Milka csokoládé 10 százalék feletti méretcsökkenése fáj majd.

Az úgynevezett zsugorodó termékekről azért állnak rendelkezésre információk, mert a jogszabályok előírják a gyártók és forgalmazók számára, hogy ezeket az eseteket be kell jelenteniük az illetékes hatóságoknak. A rendelet azokra az előre csomagolt árucikkekre terjed ki, amelyeket 2020. január 1. és 2023. július 1. között vezettek be a piacra, és jelenleg olyan üzletek kínálatában szerepelnek, amelyek éves bevétele meghaladja az 1 milliárd forintot. A boltoknak ezen felül kötelező a vásárlók tudomására is hozni, ha egy termék kiszerelése csökkent. Kivételt csak akkor tehetnek, ha legalább hat hónapon keresztül párhuzamosan árusítják a korábbi, nagyobb kiszerelésű változatot is.

Lényeges megemlíteni, hogy a hatóságok nem hozzák nyilvánosságra a termékek árainak adatait.

így az egységárak pontos változását nem lehet nyilvánosan követni.

A szabályozás célja, hogy megakadályozza a rejtett áremeléseket, és támogassa a vásárlókat abban, hogy észrevegyék, ha a megszokott termék mennyisége csökken. Például egy mosókapszulás csomagban nem mindig szembetűnő, ha a korábbi 31 kapszula helyett már csak 30, vagy ha 24 helyett csupán 22 kapszula található. Ezzel szemben, ha a csomagolásban jelentős, például 20 százalékos csökkentés következik be, az már indokolt üzleti lépésnek számíthat, és nem feltétlenül tekinthető megtévesztésnek. A zsugorinfláció gyakran a gyártók költségcsökkentési stratégiájának része, különösen akkor, amikor az alapanyagárak emelkednek.

A Mondelez Hungária Kft. legújabb tájékoztatása alapján a Milka Favourites csomag súlya 158 grammról 141 grammra csökkent, ami 10,8%-os csökkenést jelent. Ezen kívül a Milka Party Mix is hasonló sorsra jutott: a korábbi 159 gramm helyett mostantól csupán 143 grammot tartalmaz, ami 10,1%-os mérséklődést eredményez.

Ezek mellett a Bonbonetti által forgalmazott Roshen 2Crack Cracker kekszek két változata - a kakaós-mogyorós töltelékű és a vaníliás tejkrémes - is kisebb lett: 235 grammról 190 grammra (-19,1%) zsugorodtak.

A Vadász Csokoládé Kft. szaloncukrai között az Édes és keserű, valamint a Feketeerdő ízesítésű változatok súlya 350 grammról 300 grammra csökkent, ami 14,3%-os mértékű változást jelent. A gyártó azonban hangsúlyozta, hogy a régi termékméret fokozatosan eltűnik, és 2026. március 15-ig már nem lesz elérhető. Az új, 300 grammos változat várhatóan 2025. október 15-től található majd meg a boltok polcain.

A Lidl bejelentette, hogy az Alesto Selection termékcsaládjának két ízletes tagja, a szárított ananász és a szárított mangó, mostantól 125 gramm helyett 100 grammos kiszerelésben kapható, ami 20%-os csökkenést jelent.

A Mars Mo. Értékesítő Bt. által forgalmazott Dolmio Bolognai szósz, valamint annak Hagymás & Fokhagymás variánsa mostantól kisebb kiszerelésben érhető el. A korábbi 750 grammos változat 675 grammra csökkent (-10%), míg az 500 grammos opció 450 grammra (-10%) redukálódott.

A Lidl Hazánk Kincsei sorozatához tartozó Csemege nemespenészes szalámi és Paprikás nemespenészes szalámi is érintett: a 500 grammos kiszerelés 350 grammra (-30%) csökkent.

Az utóbbi hetek bejelentései során a legjelentősebb csökkenést a Hazánk Kincsei Zselici kefir esetében tapasztalták: a termék mennyisége 330 grammról 200 grammra zsugorodott, ami 39,4%-os csökkenést jelent.

Az utóbbi hónapok során több alkalommal is foglalkoztunk a zsugorodó termékek kérdéskörével itt:

Related posts