A szerencse nem kedvezett a Red Bull csapatának, így az idei Monacói Nagydíjat Norris zsebelte be.

Az idei Monacói Nagydíj igazán különleges versenyt hozott, ahol a végső győzelmet Lando Norris szerezte meg, miután a hajrában komoly kihívást jelentett számára Charles Leclerc. A dobogó harmadik fokára Oscar Piastri állhatott fel, aki szintén izgalmas teljesítménnyel zárta a versenyt.
Az idei Monacói Nagydíjra bevezetett különleges szabályok, köztük a kötelező két kerékcsere, új színt vittek a verseny világába. Ez a változtatás ígéretesen izgalmasabb, sőt, legalábbis érdekesebb versenyt sejtetett, mint a tavalyi. A taktikai sokszínűséget már az is jelezte, hogy a rajtnál mindhárom gumikeverék jelen volt a versenyautókon, ami további izgalmakat ígért a futam során.
A verseny elején Norris, Leclerc és Piastri a közepes Pirellik mellett döntöttek, míg Verstappen a negyedik pozícióból a kemény gumikat választotta. Őt követve Hadjar szintén közepes abroncsokkal indult, míg Alonso és Hamilton a kemény gumikra tették le a voksukat. Ocon, Lawson és Albon viszont szintén a közepes gumikat preferálták a rajtnál.
A mezőny zökkenőmentesen vágott neki a rajtnak: Norris bár csúnyán megcsúszott az első kanyarban, mégis sikerült megőriznie az első helyét. Közben Leclerc az emelkedő csúcsán egy pillanatra elkalandozott, de nem tudta rábírni a britet, hogy hibát ejtsen. Mögöttük Verstappen a célegyenes végén felzárkózott Piastri mellé, de végül inkább a hátsó pozíciót választotta, és mögé sorolt be.
Hátrébb Bortoleto egy lenyűgöző manővert mutatott be, amikor ügyesen körbeautózta Andrea Kimi Antonellit a Grand Hotel hajtűkanyarban. Az olasz pilóta azonban nem tétlenkedett, és az alagútra vezető Portier kanyarban azonnal visszatámadott. A Sauber versenyzőjének nem volt elegendő helye a manőverhez, így végül az orrával a falnak csapódott. Néhány pillanatig úgy tűnt, hogy szükség lesz a safety car bevetésére, de Bortoleto ügyesen kitolatott, és folytatta a versenyt. Ennek köszönhetően csupán egy virtuális biztonsági autós fázist kellett életbe léptetni a törmelékek eltakarításához.
Az 1. kör végén, még a virtuális biztonsági autó (VSC) érkezése előtt, Bortoleto, aki az új szárnyát tesztelte, mellett Tsunoda, Bearman és Gasly is a bokszba húzódott. A Haas fiatal újonca különösen hosszú időt töltött a szerelőknél, ami nem éppen optimálisnak mondható. A mezőny többi versenyzője a 2. és 3. kör végén is kihasználhatta volna a VSC adta lehetőséget a kiállásra, hiszen a virtuális biztonsági autós fázis a 4. körig érvényben maradt, de végül senki más nem döntött a bokszolás mellett.
Amikor ismételten felpöröghettek a versenytempóra, megkezdődött a taktikázás és a tempómenedzselés. A hátrányban lévő Bearman öt másodperccel gyorsabb köröket futott, mint a vezető, Norris. A 9. körben azonban Pierre Gasly terveit keresztülhúzhatta volna egy váratlan pillanat: a francia pilóta megcsúszott az alagút utáni féktávon, és nekiütközött Tsunodának, ami tragikus következményekkel járt: az autójáról leszakadt a bal első kerék.
Noha az Alpine törmelékkel szórta be a pályát, a versenyirányítás nem tett semmit, pedig az alagút utáni sikán kijáratán egy jókora szárnydarab feküdt az ideális íven, amit többen is megpróbáltak kikerülni, Piastri pedig majdnem rá is fázott, Verstappen ugyanis kis híján elslisszolt mellette a Tabac kanyar felé. Végül a pályabírók sárga zászló mellett eltakarították a törmeléket.
Ezután az élen Norris, Leclerc, Piastri, Verstappen, Hadjar, Alonso Hamilton sorrendben ment a körözés, mígnem a 12. körben Hülkenberg megnyitotta a kerékcserék sorát, a Racing Bulls pedig közben demonstrálta, amiről előzetesen is ment a tanácskozás. Nevezetesen, hogy miként segítheti majd a két kiállás kötelezővé tétele miatt egyik csapattárs a másikat. Liam Lawson a 9. helyen ugyanis annyira visszafogta a tempót, hogy Iscack Hadjar a 14. körben az 5. helyről kiállva a 8. pozícióba térhetett vissza, majd a 20. kör végén ismét cserélt, és úgy tudta le az utolsó kötelező kiállást, hogy továbbra is Lawson elé tért vissza.
Ami az élen állókat illeti, Lando Norris a 19. kör végén állt ki először, majd a 20. körben jött Piastri is, hátha elé tud vágni Leclerc-nek, de az ausztrál kiállása a bal hátsó keréknél félresiklott, ami miatt több mint 1 másodpercet veszített. A vezetést átvevő Leclerc-rel a következő körben rögtön reagált a Scuderia, és sikerült is megtartaniuk a második helyet.
Az élen már a kemény gumikat használó Max Verstappen dominált, aki az első etapját jelentős mértékben meghosszabbította. A 28. körig várt a kiállásával, azonban amikor Hamilton vészesen közeledett a 5. helyről a bokszablakhoz – azaz ahhoz az időszakhoz, amikor már nem volt elég idő ahhoz, hogy Verstappen a hétszeres világbajnok elé térjen vissza a cseréről – ő is úgy döntött, hogy behúzódik a bokszba. Végül a 4. helyen tért vissza a pályára.
Féltávhoz érkezve a helyzet a következőképpen alakult: az élen Norris, Leclerc, Piastri, Verstappen és Hamilton állt, míg a hatodik helyen Fernando Alonso szerepelt. Érdekes azonban, hogy Hadjar a hetedik pozícióban autózott mögötte, és eddig egyetlen alkalommal sem kellett kiállnia a boxba.
Az élmezőnyben nyugodt, spórolós körözgetésről ekkor már jó ideje nem lehetett szó, Norris és Leclerc viszonylag gyors tempót diktált, a monacói pedig a 35. körre már közel 7 másodpercre szakadt le, amit részben a náluk 4-5 másodpercekkel lassabban haladó (attól függően, hogy melyik csapat fogta vissza direkt a tempót az egyik pilótájával, hogy így kedvezzen a másiknak) lekörözöttekkel való kínlódásnak köszönhetett.
Leclerc-t újabb 6,5 másodperccel követte Piastri, aki mögött Verstappen bő 2 másodperccel volt lemaradva, míg Hamilton hátránya több mint 10 másodpercre rúgott a hollanddal szemben.
A 37. körben, egy rövid pillanatra, ismét felmerült a lehetősége egy biztonsági autós fázisnak, amikor Fernando Alonso autójából hirtelen füst kezdett áradni. Szerencsére a spanyol pilóta a Rascasse-kanyar külső oldalán található megnyitáson keresztül sikeresen el tudta hagyni a versenypályát. A 6. helyen haladva jó esélyei voltak arra, hogy megszerezze idei első pontjait, de a kiesése miatt eldőlt, hogy ez a szezonkezdet a pályafutása második legrosszabbja lesz. Eddig a 2015-ös évvel holtversenyben állt, amikor is nyolc futam után tudott csak először pontot szerezni, és csupán az 2001-es Minardi-s bemutatkozó idényét előzi meg, amelyben egyáltalán nem szerzett pontot.
Az első négyes dominanciáját a 44. kör eseményei világosan megmutatták: Piastri, az ausztrál pilóta, az első kanyar kijáratán megcsúszott, és a bal hátsó kerekével érintette a védőfalat. Hamilton nem tudta tartani ezt a tempót, így a 45. körre már 18,4 másodpercre lemaradt Verstappentől. Piastrihoz 1-2 másodperces távolságban közelített, míg Leclerc 9 másodperccel előrébb haladt. Norris előnye a Ferrarival szemben körülbelül 6 másodperc volt.
A 6., 7. és 8. helyezettek között gyakorlatilag már eldőltek a verseny sorsfordító pillanatai, hiszen Hadjar, Ocon és Lawson mindannyian kétszer látogattak már el a bokszutcába. Így normális körülmények között egyikük sem kerülhetett hátrébb, és az előttük haladókat sem tudták megelőzni. Lawson mögött azonban izgalmas taktikai csata bontakozott ki: a 9. helyen álló Sainz még nem cserélt kereket, míg a mögötte lévő, már kétszer kiálló Albon rendkívüli módon hátráltatta Russellt, aki szintén a rajt óta folyamatosan körözött. Ezzel Albon igyekezett támogatni csapattársát a versenyben.
A helyzet odáig eszkalálódott, hogy George Russell az alagút utáni kanyart szándékosan levágva előzte meg Albont, kijelentve, hogy inkább vállalja a büntetést, mintsem a veszélyesen autózó Williams-pilóta mögött szenvedjen. Azonban mivel ez a lépés tudatos volt, a várva várt 5 másodperces büntetés helyett bokszutcai áthajtásra ítélték.
A verseny élmezőnyében a második kerékcsere-hullámot Piastri indította el a 48. körben, amikor is kemény gumikat kapott. Ezt a lépést azért tette, mert Hamilton hátránya akkora volt Verstappen mögött, hogy a hollandnak lehetősége nyílt az elévágásra. A 49. körben Leclerc is friss közepes gumikat szerzett, majd egy körrel később Norris is a kemény abroncsokkal tért vissza a pályára, ezzel Verstappen átkerült az élen. Hamilton a 56. körben cserélt, de a pit-stopja után majdnem 50 másodpercet kellett várnia Verstappen mögött, így a Red Bull csapatának lehetősége nyílt arra, hogy kivárjon, hátha piros zászlós fázis következik, amely révén ingyen cserélhetnének, és megszerezhetnék a győzelmet.
A friss gumikon a 78 körös verseny 60. körében Norris és Leclerc is utolérte a címvédő Verstappent. Azonban Norris úgy döntött, hogy inkább lemarad, mivel tudta, hogy a Ferrari nem képes megelőzni a Red Bullt. Leclerc viszont nem adta fel, és a 71. körben, az uszodai szakaszon, egészen közel került a McLarenhez. Eközben Norris abban reménykedett, hogy Piastri a 4. helyen felzárkózik, ezzel nyomás alá helyezve a mögötte álló riválist.
Leclerc a 74. körben jelezte, hogy Norris most már többször is elkövetett hibákat. A monacói pilóta egyedüli lehetősége az lett volna, ha kihasználja egy komolyabb baklövését riválisának, ám Norris nem tette meg ezt a szívességet. Miután Verstappen a 77. körben másodszor is a boxba hajtott kereket cserélni, a holland átvette a vezetést, és végül életében először diadalmaskodott a Monacói Nagydíj során.
Norris és Leclerc mögött a pontszerzők rangsora a következőképpen alakult: Piastri, Verstappen, Hamilton, Hadjar, Ocon, Lawson, Albon és Sainz következtek. Russell a 11. helyen zárta a versenyt, míg Tsunoda a 17., Antonelli pedig a 18. pozícióban futott be.