Októbertől kezdődően az Európai Unió területén megszűnnek a politikai hirdetések a metán témájában.


A Meta az Európai Unió területén októbertől megszünteti a politikai, választási és társadalmi témájú hirdetések futtatását - jelentette be a vállalat csütörtökön, hogy ezzel elkerülje az EU új átláthatósági rendeletének való megfelelést, amely szigorúan szabályozza a politikai reklámok megjelenítését az online platformokon.

A Telex szerint a Meta döntése lényegében azt tükrözi, hogy a cég nem kívánja betartani a szabályozási előírásokat, helyette inkább teljes mértékben visszavonul a hirdetési piacról.

Az októberben életbe lépő új rendelet célja a külföldi beavatkozások visszaszorítása a választások során, valamint a politikai dezinformáció terjedésének megakadályozása. Az új szabályozások értelmében a közösségi média platformoknak egyértelműen jelezniük kell, hogy ki áll a politikai hirdetések mögött, és hogy alkalmaztak-e személyes adatokat a hirdetések célzott eljuttatásához.

A Meta bejelentése alapján nem szeretné teljesíteni a megfogalmazott követelményeket, ezért úgy döntött, hogy leállítja az érintett hirdetéstípusokat. Ez a lépés nemcsak az uniós tagállamokat érinti, hanem más európai piacokat is, például az Egyesült Királyságot. A vállalat irányelvei világosan meghatározzák, mely hirdetések esnek ebbe a kategóriába.

Az Európai Unió és a Meta között feszülő ellentét nem friss jelenség: a vállalat már két évvel ezelőtt kifejezte aggályait a tervezett szabályozással kapcsolatban. Most azonban egyértelművé vált, hogy a világ egyik legnagyobb technológiai óriása a visszahúzódás mellett döntött az alkalmazkodás helyett.

A vállalat ugyanakkor kiemelte, hogy a politikai jellegű tartalmak megosztását nem korlátozza sem a felhasználók, sem a politikai szereplők számára. A változás annyiban érinti a felhasználókat, hogy ezentúl az ilyen jellegű tartalmak nem hirdethetők majd fizetett hirdetésként a Meta platformján.

Nem csupán a Meta az egyetlen technológiai óriás, amelyik ilyen módszerekkel próbálja elkerülni az uniós szabályozást: a Google már tavaly bejelentette, hogy felfüggeszti politikai hirdetések szolgáltatását az EU területén. Az amerikai vállalat akkor azt kifogásolta, hogy a rendelet túl széleskörűen határozza meg, mi minősül politikai hirdetésnek, így nem lenne képes jogszerűen és következetesen eleget tenni a követelményeknek.

Related posts